Sjuka barn...

har vi här hemma. Milton som i vanliga fall är i sitt trotsesse har nu förvandlats till en snorig liten "exorcist" som Glenn brukar säga. Jag har förklarat för Glenn att exorcisten ju inte är det onda, hemska utan den som driver ut det onda men det låter väl inte lika bra att säga "onda anden" antar jag. Ja så förkylda Milton går alltså under namnet "exorcisten" här hemma. Han skriker när han inte får som han vill och han skriker när han får som han vill. Ingenting passar och så ska man blåsa på honom hela tiden. Ja ni vet när barn slår sig så brukar man säga något i stil med "kom ska jag blåsa..." men Milton tycks ha fått det hela lite om bakfoten och man ska blåsa på honom för minsta lilla motgång. För exempel idag när Milton fick en Festis, ni vet ett sånt litet paket med ett sugrör till, och skulle sticka ner sugröret och inte lyckades på första försöket så skrek han: "AAAAAAAAAAH, MAMMA BLÅS! Och så fick jag blåsa på Festisen. Jag försöker ju att förklara att det inte hjälper att blåsa och prata bort det för att han ska glömma det men tillslut efter att ha tagit femtioelva hysteriska fighter om livets blåsa eller inte blåsa, ja då bara blåser man...


Idag fick vi fler bilder på lilla nytillskottet mailade till oss från hans uppfödare, ni ska såklart få se..





Med sina syskon. Medvedko är den störste av dem, längst upp i bild.

Med bror och syster.


Kommentarer
Postat av: dess

Va roligt för Molly att få lite andra vyer,krama älsklingarna från mig. Ja det var ju fina kort på katten och faktiskt väldigt söt ska bli så roligt att träffa honom /kramar mamma

2009-09-22 @ 12:23:59
Postat av: malin

vilka blå ögon han har! Ice kankse han kan heta...



//kram.

2009-09-23 @ 18:43:19
Postat av: ina

Gulligt med blåsningen :-)

2009-09-23 @ 22:15:30
URL: http://villalltidhamera.blogspot.com/
Postat av: Katrin

Att du bara tyar??

Att vara själv dag ut och dag in!

De e tufft det!



Mollie frågade efter Milton i tisdags! Hoppas ni blir friska till nästa tisdag!



Krya på er!

2009-09-24 @ 06:11:54
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Majéla

Malin: Det var ett bra namn, han har verkligen blå ögon!



Ina: Ja lite sött är det ju :-)



Katrin: Ja ibland är det jobbigt men nu är han hemma och det är jätteskönt! Ja vi är redan bättre här hemma så nästa tisdag kommer vi säkerligen!

2009-09-24 @ 12:56:28
Postat av: mamma

Hej jag längtar efter gullungarna men vi ses ju snart. Jag tycker faktiskt att katten är söt, han blir sötare och sötare ju mer man ser honom. Han kan kanske heta Tengel ur sagan om isfolket Tengel den gode alltså inte den elake/kramar

2009-09-24 @ 20:25:03
Postat av: Jessica

kikar in, såg din adress på FL /pezz

2009-09-27 @ 09:54:41
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0