Nu är vi förkylda

allihop här hemma men det är lindrigt som tur är. Milton och Molly är bättre så någon dag till så är nog de friska iaf. Molly har fått en vampyrtand till och hon har ju två nere så ibland roar hon sig med att vissla/väsa mellan tänderna, det tycker hon är roligt. Hon ställer sig i krypställning nu också så snart bär det iväg framåt. Då får vi jaga här hemma. En galen tvååring som helst av allt gör allt som man inte får och en 8-mån baby som inte har förstånd till att sitta still ;-)
Nä då det ska bli roligt när hon börjar röra lite på sig och slipper ligga och rulla på samma ställe jämt.

Idag orkade vi inte laga mat så det fick bli att hämta pizza och då passade vi på att springa in på leksaksaffären också. Milton fick välja ett nytt pussel för det tycker han är roligt, det blev ett med polisbilar och ambulanser bland annat. Han är jätteduktig på att pussla lille "Milte" som han kallar sig. Han har även börjat kalla oss andra vid namn så ibland ropar han "mamma Mela" eller "pappa Glenn". Tänk vad de snappar upp saker hela tiden och allra helst sånt de INTE ska säga. Häromdagen tex så slog jag i tån här hemma och det gjorde så fruktansvärt ont så jag svor en hel ramsa och rätt vad det var så sa Milton "satans fan" och dumma mig som reagerade med bedrövelse när han sa det för då blev det ju jätteroligt att säga "satans fan" hela dagen lång! Ja det gäller minsann att passa tungan och jag vet att jag har sagt det förr men jag bli ständigt påmind om det :-)

De små pärlorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0