Kvavt..

kvavt.. kvavt.. kvavt... smaka lite på det ordet.. konstigt ord tycker jag, men det har iaf varit kvavt ute idag. Vi har varit på öpnna förskolan. Milton har länge skrikit "gumma unge!" lite titt som tätt och extra mycket idag, det är lite pinsamt för det låter som att han skriker dumma unge fast han egentligen säger förgrymmade unge. Usch, tänk om folk tror att jag kallar honom dumma unge när vi är hemma. Jag får hela tiden förtydliga när han skriker "gumma unge" mm, säger jag, FÖRGRYMMADE unge ja, hehe, du och din Emil... Barn har verkligen en förmåga att vara lite pinsamma i vissa åldrar just för att de uttrycker sig på ett sätt som så lätt kan feltolkaseller just för att de är så förbaskat ärliga.
En gång till exempel stod jag i kön på affären och framför mig stod en mamma och hennes dotter. Plötsligt utbrister dottern: "Usch vad det luktar! Har du fisit nu igen mamma? Du fiser jämt du!" Den stackars mamma såg ganska generad ut och viskade: "det gör jag väl inte, tyst nu". Haha ja ungar.. de är roliga nästan jämt.

Den förgrymmade ungen äter melon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0