Dagen..

har minst sagt varit hektisk. Värst var det ändå när vi var på väg hem från stan efter att ha handlat lite och träffat syrran. Milton tappade nappen mitt inne i centrum och börjar illvråla. Jag kikar lite snabbt bakåt och ser nappen under hans stol, inte en chans att få tag i den så det var bara att fortsätta köra. Väl ute ur stan stannar jag vid första bästa P-plats för att plocka fram nappen... äntligen tyst i bilen... vid det här laget är pulsen uppe i 280. Jag hinner väl köra i någon kilometer och sen börjar Mollsan panikvråla som att hon hade gjort illa sig eller något, jag ropar till Milton: "vad hände!?" "Molly lessen" svarar han. Jag stannar igen och konstaterar att Molly mår bra om än ganska förbannad och trött och antagligen aningens hungrig. Hon får snutten och skallran (som hon fick i present av Josefin idag, Milton fick en sångbok, tack!) och hon lugnar ner sig ganska snabbt. Jaha, in i bilen igen och börjar köra men det dröjer fanimej inte länge.. "Mamma! Batten!" Ja visst ja jag glömde ge Milton vattnet förut, han var ju törstig. "ja, förlåt mig Milton det glömde jag" säger jag och får stanna vid nästa P-plats. In i bagaget och börjar rota i matkassarna, hittar drickan och får sen lyfta ur vagnen för vattenflaskan ligger i sidoväskan som NATURLIGTVIS ligger neråt! Fyller på dricka, ger Milton och in med vagnen igen.. Jaha.. hur länge tror ni att det fick vara lugnt nu da? Ja fram tills det var ca 1,5 mil kvar var det lugnt men sen lessnade Mollsan totalt, övertrött och hungrig så blir hon ledsen och jag ropar bakåt: "Ni kommer ge mig en hjärtinfarkt!" Milton upprepar: "ättinfakt, ättinfakt, MAMMA ättinfakt!" Molly skriker och såhär låter det hela vägen hem till vi kommer en halvmil hemifrån, då slocknar Milton. Vilket i sig leder till att han kommer att vägra sova när det är dags för läggning, vad en powernap kan göra för en liten unge! Jag sträcker mig bakåt och puttar förjäves på honom hela vägen hem, han sover som en stock.

Jaajaa ibland får man veta att man lever och det är ju bra! *ser ut som en utbränd säck potatis*

Nu blir det iaf sängen! God natt!



Jag tänkte att jag skulle visa hur Molly ser ut när hon är ledsen. Som ett litet argt russin, här med farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0