Har inte bloggat på länge..

det har varit så härligt väder så att jag knappt har haft datorn igång. Nu är pissvädret tillbaka och så också jag.

I tisdags var jag och Milton på utflykt med Öppna förskolan till en gård här i närheten med massor av djur. Molly var hemma med mormor och tur var det för Milton var som en hel skolklass att hålla efter. Jag har ju tidigare berättat om att han har blivit rädd för allt och måste hålla mig i handen mest hela dagarna men ICKE denna dag, om jag gick åt ett håll så gick Milton åt det andra och hade jag inte stoppat honom så hade han utan vidare gått raka vägen in till tjuren som vi tittade på. Han hade gärna också hoppat i gödselhögen men fick nöja sig med en vattenpöl. Ja han hade roligt iaf och jag också.

Igår satt jag på tradera och tänkte att jag skulle ropa in en Fjällräven Kånken till Milton, en ryggsäck alltså men jag tyckte att buden låg lite väl högt så jag struntade i att buda på någon, detta berättade jag för min mamma idag när vi var på besök och gissa vad hon plockade fram, ja en Kånken! Den gav snälla mormor till Milton och jag var överförtjust, en fin blå var det. När vi kom hem kånkade Milton omkring med sin "yssäck" på ryggen. I ryggsäcken låg hans vattenflaska, nappen och ett paket servetter, allt en unge kan behöva ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0