Kaos..

totalt kaos har det varit idag. Vi har lagt nytt golv och istället för att lägga det i hallen som det var tänkt från början så bestämde vi oss för att lägga i Mollys rum först för att se hur det blev och hur det var att lägga osv. vi tänkte att det går nog ganska fort om vi hjälps åt, pffffffft! Milton har varit som en liten ligist idag, skrikit "mamma, mamma MAMMA, MAMMA!!!" hela dagen "upp!" "upp!" så jag har fått bära runt på denna klump precis hela dagen annars har han i stort sett fått ett sammanbrott och lagt sig i en hög på golvet och skrikit, fruktansvärt stressande.
Det blev inte så mycket lägga golv för min del men jag hjälpte till så gott jag kunde. Glenn, som själv är väldigt händig och förstår hur saker ska göras bara genom att se ja tex golvet då i detta fall, förväntar sig ofta att andra (läs: jag) ska förstå lika bra som honom och om jag då inte kopplar direkt vad det är jag ska göra så börjar han knäppa med fingrarna och ropa "hallå, hallå!" och sucka och skaka på huvudet. Vid ett tillfälla konstaterade han även att vårat hem var som ett mentalsjukhus och pekade omkring sig: "där står en och pratar om bullar och kex, där ligger en och skriker och där sitter du som ett lik!" mhm.. tackar...
På kvällen kom min mamma och pappa och passade barnen och det underlättade ju arbetet något så vi fick färdigt och oj så tjusigt det blev!

God natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0