Harry Potter..

ja jag är ett stort fan och gråter nästan en skvätt när jag tänker på att det inte kommer några fler böcker om min favorit-trollkarl. Jag kan dock glädja mig åt att det snart är biopremiär för Harry potter och halvblodsprinsen, det ska bli roligt.
Jag och sambon har på sistonde köpt alla filmerna en efter en på blu-ray och sen har vi plöjt igenom dem. Jag tycker att alla filmerna är bra men sambon tycker att de första två är lite löjliga så när vi har tittat på dem så har han bara blarrat om annat och jag som är inne i filmen har sagt  "va?"Ett irritationsmoment kan man säga.

På tal om irritationsmoment så har Milton börjat att säga "nej" till allt. Förr gick det att fråga honom om saker men nu är han minsann inte att lita på.  Han är helt tvärtom. Säger han att han inte har bajsat så kan man ge sig fan på att han har det. Nej betyder alltså ja. Nej betyder också nej och tystnad kan i vissa fall betyda ja men också att han har tröttnat på mig och kör ignorerataktiken. Ja så nu chansar vi ganska mycket här hemma, eftersom att Milton oftast säger "Nej" så får vi gissa lite när han är hungrig, törstig, varm, kall etc. Jaja han trotsar lite tidigt men kanske går det över snart.

Nu ska jag smyga in i sovrummet och krypa ner jämte mina små klimpar, ibland vaknar Milton till när man ska lägga sig och då plirar han lite med ögonen och säger "bam" som betyder kram. Mitt hjärta smälter varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0