Härligt väder idag...

hoppas att det är här för att stanna. Idag har vi varit i gårdsboden en bit bort och handlat jordgubbar och nypotatis. Gårdsboden är i stort sett en liten bod. Ingen personal eller så, man går in plockar vad man vill ha och betalar i en mjölkkanna vid dörren, härligt med närodlade jordgubbar och grönsaker. Sen var vi på rökeriet och köpte rökt lax... aah det är så gott att ögonen nästan tåras varje gång jag äter deras vitlökslax. Milton och Glenn älskar den också, Milton säger "mmm.. mmm.." och smaskar när han äter. Till efterrätt blev det jordgubbar med vaniljglass och Milton smaskade ännu mer till detta. Härligt med sommar...

Ikväll tittade hela familjen på Emil i Lönnerberga, Miltons favoritprogram, När Emils pappa skriker "Förgrummade unge!" så tittar Milton upp, flinar lite, skriker "unge!" och hytter med fingret. Och sen ska han ju berätta vad allt är för något så han pekar och säger  "giis, höna, kossa, gubbe" osv. Det är så härligt med detta tjatter dagarna i ända, jag och Glenn bara tittar på varandra och skrattar när han kommer med sina nya uttryck. En rolig grej som upprepas ofta är "äckli fuga, isch isch" och så viftar han mot flugorna med den lilla kort-tjocka armen.

Här kommer lite nya pics.. god natt...

Mollsan och Papi...

Mollsan och Mami...

Milton på det nylagda golvet...

Milton och kusin Max...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Å vad mysigt med en gårdsbod!!! En sån skulle jag också vela att det fanns här ute på landet hos oss. Men som jag har förstått det la dom ner den för 10 år sedan, synd tycker jag!

2009-06-22 @ 11:23:04
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0