Dopsamtal...

ska jag ha ikväll. Hoppas prästen gillar banancupcakes för det har jag bakat. Jag sitter och funderar över psalmer... vad sjutton ska vi ha för psalmer.. vad heter dom? Jag minns inte! "Tryggare kan ingen vara" vill vi ha, den hade Milton också men mer då? Glenn pratade om en som man brukar lära sig som barn på kyrkans barntimme... "vatten och vind, blommor och blad det skapade gud.." eller något sånt.. den är ju lite fin... aaah man är ju alldeles för okristen för sånt här.. inte ens en jävla psalmbok finns det här hemma. Ni med döpta barn, vad hade ni för psalmer på erat dop?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Nej, det är inte alls kul med sjukt barn i denna värme!



Vi hade dop för inte alls så längesen. Vi valde psalmerna "Du vet väl om att du är värdefull" och "Den blomstertid nu kommer". Sen hade vi även en låt som kantorn sjöng som heter "Älskade barn".

Här kan du lyssna på låtar och psalmer själv http://www.dopguiden.se/musik/index.html



Lycka till :)

2009-06-23 @ 15:50:24
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0