Milton trotsar..

redan nu, alltså 3-års trots det har man ju hört en hel del om men 1-års trots.. nä det var jag helt oförberedd på. Det roligaste som finns är att reta mamma och pappa tills de får gråa hår. Ett exempel på detta är när han klättrar upp i tv soffan och går bort till fönstret, tar tag i ett blomblad, vänder huvudet och tittar på mig eller Glenn och när vi säger "Nej, Milton. Akta blomman" så vrider han sönder det stackars blombladet så att det ser ut som 7 svåra år. Sen ser han sådär extra nöjd och belåten ut en stund. Denna procedur upprepas sedan ca 30 ggr om dagen. Varför jag inte tar bort blommorna? Jag trotsar också!
En annan "kul" grej han gör är när han ska äta och han ställer sig upp i matstolen. "Nej Milton, sätt dig ner" då börjar han kisa lite med ögonen och så lyfter han ena benet och sticker det utanför stolen och så står han där och vickar lite på foten och ser sådär hemskt nöjd ut igen. Vafan! vart lär ungarna sig sånt här. Är det medfött tro? A jag vet inte men det är en jävla pain in the ass ibland alltså!

Kommentarer
Postat av: johanna

haha ja det är nog medfött....och det är bra du inte tar undan blomman.... eller blommorna.... de måste lära sig..... =)

2009-01-04 @ 00:50:49
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: linda

HAha..visst är de underbara. :-)

Men medfött kan jag hålla med om att de är.

Eller som proffsen säger. Ett steg i rätt riktning mot att befria sig från föräldrarna. :-)

Sen kan jag hålla med om ovanstående person om att det är fl att ta bort blomman.....de får lära sig helt eneklt. Baar att tjatta dig blå! :-D

2009-01-04 @ 03:00:29
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0