Lekdag...

Har vi haft med Ludde och Rebecca idag. Först lyxade vi med fika och sen gick vi till en lekpark där Milton och Ludde lekte hejvilt. Jag och Rebecca trodde att den stora gungan som man kan vara flera på skulle vara populär så vi satte entusiastiskt barnen där men ack så vi bedrog oss. Båda två protesterade hej vilt och skrek "ner ner!" Rutshkanan var iaf rolig och så de vanliga gungorna förstås samt att springa så långt ifrån sina mammor som möjligt och sen börja springa ännu snabbare så fort vi började röra oss mot dem, gärna då mot den närliggande sjön eller den högtrafikerade vägen för att orsaka så stor tumult som möjligt.
Ja det var en rolig dag som jag hoppas vi kan göra om snart.

Förresten så har dagen innehållit lite drama också när jag tänker efter... den började lite halvtaskigt faktiskt. Jag stod i tvättstugan och bytte morgonblöjan på Molly och tog på henne nya kläder, det hela tog väl 10 minuter eller så och när jag var färdig så började jag fundera på varför det var så tyst. Vart var Milton och vad gjorde han? Kikade in i alla rummen jag gick förbi och när jag kom till tv-rummet så stod han där vid tv-bänken och stirrade ner i golvet. Beundrade sitt verk antagligen. Den lilla rackaren hade fått tag i en cd-penna (dumma mamma och pappa) och målat på golvet, runt runt röda krumelurer och mycket! "Milton!" utbrast jag i största förtvivlan. "vad har du gjort!?" -"Målat" fick jag till svar. Jo tack, jag ser det!
Efter att ha konsulterat ett antal medlemmar på ett av sveriges största internetforum så testade jag Cillit Bang, tandkräm, wiskey, våtservetter och aceton. Acetonet gav som tur väl var en del effekt och efter en hel flaska och en halvtimmes skrubbande så är strecken nästan helt borta, bara lite ljust rosa fläckar är det kvar på vissa ställen. Jag tackar dock gudarna för att han valde att rita på golvet och inte på tv:n som stod farligt nära för då vet jag en som hade fått skäll utav pappa, och nej det hade inte varit Milton.

Nu ska jag kolla lite nyheter och sen blir det sängen. God natt!

Tjusigt Milton!

Gungar i det härliga vädret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0