Trädgårdsarbete..

för hela slanten har det varit i vårsolen. Glenn har rivit upp ogräs i ett land och lagt ölandssten i en stig på tomten, blev mycket fint. I växthuset har det kommit knoppar på vindruverankan och mina rädisor har börjar komma upp, detta trots att Milton har gjort sitt allra bästa för att sabotera (trampa i såfåran). Sen har vi planterat ett litet träd som heter svartkörsbär och det kommer nog att bli jättefint när det har vuxit till sig och blommar.
Milton hjälper till så gott han kan, han drar ogräs och eftersom han har lite svårt att skilja på ogräs och blomma så har en del annat också rykt med men lite svinn får man räkna med. Sen går han omkring med stora räfsan och krafsar i gräset, så duktig så.
Glenn den stackaren har lyckats bränna sig i solen så jag har fått smörja och smörja med isbalsam "kyler 3 ggr snabbare än is" står det på flaskan. Glenn hade läst att det även var bra att använda vid massage av trötta fötter osv så det fick han ju såklart testa på mig, superskönt! Och då tänkte vi att är det skönt på fötterna så kör vi ryggen också. Jävlar vilken frossa jag fick! Fick lägga mig under två täcken vilket naturigtvis inte hjälper ett enda skit när kylan liksom itter fast på ryggen men vad ska man göra!? 40 minuter tog det innan det slutade kyla och det känns liksom som.. ja ni vet om man känner på något riktigt kallt så känns det nästan som att det bränns fast det är kallt, en mycket konstig och obehaglig känsla är det iaf. Alltså inte att rekommendera på större hudområden om man inte har en egentlig brännskada!

Ska sova. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0