Idag..

har vi varit på Öppna förskolan i församlingshemmet, det tycker Milton är super! Han vill gärna göra som de äldre pojkarna vilket resulterade i en stor bula när han trillade ner från rutschkanan (stavning?), sen sprang han på prästen också vilket resulterade i en halv baklängesvolt. Jaja det är inte lätt att vara liten minsann. Tur att det finns massor av snälla mammor där som gärna håller ett öga på Mollsan så att jag kan jaga runt efter Milton. Det är ju lite den där åldern nu då det ska klättras på allt och kroppen är före förståndet kan man säga. Det gäller att tänka innan man gör något för allt ska härmas för att inte tala om vad man säger. Häromdagen sa Milton "shiiita". vadå shita? undrade jag. Då pekade Milton på blöjan och mycket riktigt så behövde den bytas. Hrrm Glenn! har du lärt han säga skita!? Passande för en 1,5 åring.. jaja vi har nog värre saker att vänta.
Jag hörde tex något roligt för ett tag sen om en mamma som hade varit och handlat med sin 4-åring. På kundvagnarna fanns det en barnsist med en ratt och när de gick inne i affären hamnade de bakom en äldre herre varpå barnet började trycka och trycka på ratten sen vände han sig om och sa till mamman: "Mamma, jag tutar och tutar men gubbjäveln flyttar inte på sig!" Mm lite roligt, men inte för mamman kan jag tänka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0