Anna wahlgrens "tryckpressen"

Den så kallade "barnexperten" Anna Wahlgren har lyckats göra mig upprörd igen! Fy fan rent ut sagt vad jag blir ledsen när jag läser om hennes sömn-metod för barn som har sömnproblem. Vet ni inte vad jag talar om så är det bara att googla. Nu idag såg jag något som kallas för "tryckpressen" se film: http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-tryckpressen
Är det bara jag som tycker att det känns väldigt hårdhänt?

Det värsta är att hon får hållas, fortsätta att uppmana trötta föräldrar att låta sina barn skrika sig tills sömns för att man "inte under några omständigheter som hellst får ta upp barnet ur sängen". Skit i om barnet gråter tills han/hon kräks eller bajsar ner sig bara den tillslut somnar. Att påstå att SHN-kuren skulle fungera för ALLA barn är ju som att säga att barn inte är individer med ett eget tänkande och en egen vilja.
Är det inte en självklarhet att ett ledset barn behöver närhet? Hela min modersinstinkt säger mig iaf att hålla om mitt barn om det gråter och jag tror nog att det är så det ska vara.

Använd ert eget sunda förnuft föräldrar och sätt en gräns för vad som är okej att göra mot små barn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

herre gud! kollade din länk o efter det skickade ja ett argt mail, förstår inte hur man kan göra så..usch



hoppas allt e bra!



ses på onsdag!





kram!

2009-04-27 @ 19:25:36
Postat av: en man

fy fan det låter ju hemskt,, hade nog aldrig kunnat göra såå mot något barn, man vill väl att dom ska ha det lugnt och skönt innan dom somnar å visst att dom kanske låter lite emn inte skrika tills dom somnar nää fy och uch... kram

2009-04-27 @ 21:41:10
Postat av: Emelie

fy så ruskigt!!!!

uff o fy!!!

2009-04-28 @ 09:56:03
URL: http://mammamemmellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0