Fördommar..

har jag massor utav, ett exempel på detta är när jag läser om den romerska kvinnan som blev diskriminerad på en mässa om diskriminering, hon fick inte hämta kaffe utan blev stoppad utav hotellpersonalen och då tänker jag: "är det så jävla konstigt!?" Va fan, deras stora kjolar är ju som gjorda för att stoppa in stöldgods under, vem vill annars gå omkring i 50 kg tyg liksom? Det måste ligga något annat bakom.  Sen ok, jag hajjar väl att alla romer inte stjäl va men bli inte så jävla kränkt när ni stöter på dessa fördommar. Det är ni, erat folk som skapat dom även om inte just DU stjäl så är romer överepresenterade i sammanhanget, acceptera eller byt kläder!

okej jag kryper tillbaka in under min sten nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0