På barnakuten...

har vi varit ikväll. Miltons feber steg från 40 till 41 grader på kanske en halvtimme, han var alldeles flammig över kroppen och ögonen liksom rullade bakåt i huvudet på honom. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och blev placerad i kö... "du behåller din plats i kön" sa telefonrösten gång på gång och paniken började sprida sig i bröstet. Tillslut sa Glenn "släng telefonjäveln nu åker vi!" och det gjorde vi. Vi skyndade in på akuten med vår lilla trasdocka och jag glömde nappen hans i bilen. Väl inne i undersökningsrummet skrek Milton så mycket att Glenn bestämde sig för att springa ner igen efter nappen. Läkaren lyssnade, klämde och lyste.. ja ni vet det vanliga och konstaterade sen att anledningen till att han är så flammig är att han har någon inflammation i kroppen och att han är så hängig är inget att oroa sig över, han behöver vila.
När Glenn kom tillbaka hade läkaren redan skyndat vidare och jag visste att han skulle bli irriterad över att inte ha hört vad läkaren sa och mycket riktigt, vansinnig över den snabba undersökningen och att jag inte hade ställt mer frågor men han blir såndär... arg när han blir rädd.. jag blir ledsen.. alla är vi olika.

Milton har sovit någon timme nu och verkar något piggare, han har 39 i feber. Hoppas han är bättre imorgon.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Usch och fy vad jobbigt :-( Hoppas hoppas han mår bättre nu!! kram

2009-01-25 @ 09:52:02
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0