Cheesecake

Det är inte så många som vet om det men jag gör faktiskt världens godaste cheesecake... japp 1/4 av den jag gjorde ikväll har redan gått åt och ändå är det bara jag hemma så ni förstår ju själva att den måste vara fantastiskt god.

Majsans supercheesecake


10 st Digestivekex
75 g Smör el Margarin

1 burk Kesella Kvarg
300 g Philadephiaost
3 äggulor
1/2 dl socker
1 tsk Vaniljsocker

ställ ugnen på 175 grader.
Smula sönder kexen och blanda med det smälta smöret. Tryck ut i en  ungsform med löstagbar kant och grädda i mitten av ugnen i ca 7 min.
vispa ihop de övriga ingredienserna och bred på kexbottnen, grädda sedan i nedra delen av ugnen ca 25 min. Låt sedan kakan svalna och kyl gärna den någon timme i kylskåp innan servering.

Lycka till!

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0