Vill till värmen..

helst till favoritlandet... Thailand. Tycker inte om mörker och kyla, bara på Julafton. Men eftersom att nästa bebis snart kommer så dröjer det länge innan vi åker till Thailand igen.. känns lite trist men vi kan se fram emot att nästa gång är vi dubbelt så många alltså dubbelt så roligt! Det går liksom inte att flyga i 13 timmar med små barn, alla gör ju som de själva vill men jag tycker inte att det är riktigt shysst mot barnen, själv börjar jag få panik efter ca 4 timmar på ett plan så jag har ingen lust att utsätta dom för det innan de är stora nog (när det nu blir?). Sen är det hemskt jobbigt att sitta på ett plan i 13 timmar och höra andras barn skrika och spy om vartannat, även om spyor inte är åldersbetingade så känns det som att risken för åksjuka ligger övervägande hos små barn. Nä, det kan gott vänta, ingen panik... får väl åka till Mallis eller något sånt sålänge, det är ju skönt på så vis att alla talar svenska och serverar köttbullar med mos och lingon... barnvänligt som sjutton.


Thailand 2006
 
 



Kommentarer
Postat av: Lindisen

vi va till thailand i våras, då var våran dotter ca 7 månader. gick hur bra som helst! Hon sov typ hela vägen. Fanns inte ett barn på hela planet som skrek hela vägen, vem orkar det =) nä barnen somnar av ljudet av motorerna samt allt surr som är. Om våran resa finns att läsa i min blogg, under rubrikerna till vänster finns en som heter Thailand. Kika gärna för tips. Klart ni ska ge er iväg, barn är inget hinder till att resa.

2008-11-22 @ 22:46:43
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Underbara bilder =) Vi åker till Thailand om cirkus 4 veckor =D Har en storprins på 7år o en lillprins på 1år o 3 månader. Bävar lite för flygresan..men håller mina tummar o tår på att det kommer att gå bra!



Var där -02 (Khao Lak)..då storprinsen var 1 år..Gick då hur bra som helst med både resan o själva vistelsen där o ja, jag hoppas det flyter på på samma vis denna gång =)

2008-11-22 @ 22:59:21
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Majéla

Vad skönt att det gick bra för er! Och som sagt, alla gör som de vill, men för oss blir det bara kortare resor de första åren. Jag vill påstå att ni nog hade lite tur om det inte fanns barn som skrek under flygningen (såklart inte hela vägen dock). Sen tror jag att om vi hade åkt när sonen var 6-7 mån och inte var så rörlig + sov mycket så hade det nog gått bättre än nu när han springer som ett yrväder och knappt orkar vara stilla i en timmes bilfärd :-) Tack för din input. Mvh

2008-11-22 @ 23:04:15
Postat av: Majéla

Ulrika: Klart att det ska gå bra, allt beror ju på hur man är som person och hur sresstålig man är, det där känner ju dina barn, lugn mamma och pappa=lugna barn. Här är det stressad mamma + irriterad (läs flygrädd) pappa= stressat barn. Och för mig som tycker att det är så jobbigt att flyga dessa 13 timmar utan stressat barn blir det helt enkelt inte värt besväret :-) Hoppas ni får en underbar resa! Mvh

2008-11-22 @ 23:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0