Trött..

är jag och ont i fötterna har jag.. har gått på stan hela dagen och tanken var att jag skulle julhandla va.. Skulle ha något snyggt att ha på mig på årets julfest för sambons jobb och så skulle jag hitta lite julklappar och en ny mobil till mig. Yes yes, inget svårt, inget konstigt, haha nä det skulle man kunna tro men jag har upptäckt att ettåringar är väldigt ehm vad ska jag säga... *ordet "jobbiga" susar runt i skallen* ...krävande! ja just det, det var ett diplomatiskt ord att använda om min älskade son. Så fort vi kom innanför dörrarna till en butik så började han, ropa irriterat och vrida och vända i vagnen så ett par ggr trodde jag han skulle trilla ur. Sen gav han oss en tidsfrist på ca 30 sekunder och var vi inte ute ur butiken innan dess då blev det stora kokodiltårarna.  Jaja... jag jobbar med andningen och olika mantran och håller god min i ett par timmar eller så och fjäskar och trugar med god yoggi och banan men ungen är fortfarande lika skitsur. I några svaga ögonblick så försökte jag tillochmed tala honom till rätta "snälla Milton såhär kan man faktiskt inte uppföra sig, mamma ska bara titta på denna tunikan här.." innan jag insåg att med en tjurig ettåring, eller vilken ettårring som helst för den delen, kommer du ingen stans genom diskussion så vi fick inse att vi var besegrade. Vi var väl iväg i en 5 timmar kanske och kom hem med ett paket glödlampor. Känns som en väl spenderad dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0