Intensivt..

har det verkligen varit idag. Sambon har spenderat större delen utav dagen inne i Miltons rum där han målar om, himla tjusigt blir det förresten. Jag hade massor att göra idag med två tårtor och ett gäng cupcakes som skulle bakas, i min enfald trodde jag att jag skulle kunna göra detta medan Milton sov sin eftermiddagslur men ni förstår att så ska man aldrig tänka för om han så har sovit i två timmar mitt på dagen i jag vet inte hur länge så kan man ge sin fan på att han inte tänker göra det när jag behöver göra något i lugn och ro. Han sov en halvtimme, sen var det full rulle igen och när jag står vid diskbänken så är det tämligen vanligt med slalom runt mina ben, två ggr snubblade jag under tårtbaket, en gång så att jag satte mig på rumpan och slog mig själv med slickepotten rakt i pannan, denna var full med hallon-färskostgrädde. Heh! jag önskar jag hade det på film för det måste sett väldigt roligt ut, jämte mig på govlet satt orsaken till missödet och flinade, han tyckte att jag var helfestlig!

Jag har under två dagars tid letat efter min mobiltelefon, spårlöst försvunnen tills idag. Jag hade letat på alla tänkbara ställen där lilla mr.klåfinger kan tänkas ha lagt den, skåp, lådor,under sängar och soffor men ett ställe glömde jag. Trots att jag otaliga gånger har sett honom stoppa in olika saker där så slog det aldrig mig, tvättmaskinen. Tyvärr upptäckte jag det inte fören halva tvättprogrammet hade gått. Då ser jag i ögonvrån medan jag byter blöja att något lyser inne i tvättmaskinen och det dröjer kanske en sekund innan sanningen slår mig som med en flugsmäck rakt i huvudet, min älskade mobiltelefon, kastar upp milton i famnen, här hinns inte byta någon blöja, rusar fram till tvättmaskinen, trycker på paus, sliter upp luckan, ut med den dyngsura tvätten och där, lite blinkande och alldeles bedrövlig ligger den. "sätt i simkort" står det men med en suck tänkte jag att denna mobilen nog hade simmat färdigt.

Oj! nu blev det lilla hjärtat 1 år! Tänk vad glad han ska bli för alla presenter när han vaknar! Ironiskt nog har vi bland annat köpt en leksaksmobil till honom, just av den enkla anledningen att vi ska slippa låna ut våra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0