Bebisen...

i magen mår fint. Var hos barnmorskan min idag och allt såg bra ut på kurvor och mått och värden osv. Kom försent gjorde jag förresten... det är ju bananhalt ute så jag körde i krypfart, det är lite jobbigt när man inte har någon mobiltelefon (Milton har ju som bekant tvättat min i tvättmaskinen) man känner sig liksom otrygg, det är ju Murphys skitlag, att något såklart händer när man inte har någon telefon med sig. Behöver en ny, vet inte vilken dock, det får bli någon billig, använder egentligen knappt telefon, jag tycker inte om att prata i telefon, det är drygt.


Gravidinfo..

Du är på dag 215 av 280. (76,8%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 4 fulla dagar (v30+4).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 28 jan 2009
Du har 65 dagar kvar till förlossning.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna knappt 6 cm. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0